Blogarchief

maandag 30 maart 2020

Hamsteren!

Tsja hamsteren, daar doe ik niet aan. Maar ik heb wel een hamsterwang.
Dat kwam zo: ik struikelde over ?? geen idee, vloog voorover en landde precies met mijn jukbeen op mijn marmeren vensterbank. Au.
Na een icepack en een paar paracetamol is het dik, paars en denkt natuurlijk iedereen dat ik mishandeld ben. Nou zie ik bijna niemand, dat scheelt een hoop uitleg....
Daarna werd ik gebeld ben door de journalist van Trouw die de stichting Melanoom benaderde afgelopen vrijdag. Hij wilde ook een fotograaf langs sturen. Nou ja, ik heb maar een foto uit mijn archief gestuurd...leek me iets beter. Woensdag verschijnt het artikel waarschijnlijk, ik zal m hier delen. Hij schrijft dus over kankerpatiënten die te maken krijgen met uitgestelde behandelingen agv corona. Hij had inmiddels de Nederlandse Federatie van Kankerpatiënten gesproken die oproept tot het hervatten van reguliere zorg van kankerpatiënten in de loop van april, omdat die zorg dan voor velen al een maand stil ligt.
Daarna ben ik gebeld door het Alexander Monro Ziekenhuis waar ik vrijdag een mail naartoe heb gestuurd. Zij hebben extra capaciteit vrijgemaakt voor borstkanker patiënten. Ik heb uitgelegd dat ik het liefst bij het AVL blijf, en hoop dat wanneer ik donderdag door het team daar besproken ben, er een plan van actie komt voor de onderzoeken die nog ontbreken en er ook snel een behandelplan komt. Als dat door corona niet mogelijk is en/of de operatie niet binnen de voorgeschreven (volgens landelijk protocol) periode van 6 weken kan, kan ik donderdagmiddag nog persoonlijk mijn dossier komen brengen bij het AMZ en kan ik binnen 1-2 werkdagen daar terecht met uitzicht op snel de ontbrekende onderzoeken laten doen en starten van behandeling. Dat is een geruststellende gedachte! Ik heb nu in ieder geval het gevoel dat ik niet alleen maar heb zitten wachten sinds donderdag en een ietsiepietsie invloed heb op de situatie.
Het kost al met al een hoop energie. 
Ondertussen heeft een vriendin een tasje verrukkelijke paashazen en eieren aan de voordeur gehangen en ontving ik van een andere vriendin een fruitmand per post. Echt lieve mensen, ik voel me enorm geliefd en omarmd door jullie allemaal, heel fijn!!!
Fijne avond allemaal.


En toen ging de telefoon...