Blogarchief

dinsdag 28 april 2020

Stug doorhaken

28 april

Wij haken hier stug door, des te sneller is het donderdag.
Kampioen haken is Fien jaren geweest, toen ze vele knuffels/poppen/sleutelhangers maakte en daar heel goed in was. Maar ja, haken en puberen gaan niet samen ("Ik ben 15 hoor!") en dus verdwenen alle creaties in een vuilniszak op zolder en kwamen er leuke foto's voor in de plaats op de tienerkamer. Tot corona!
Jawel, ik heb haar aangestoken met mijn Deken van Liefde. Ze is haar eigen deken begonnen te maken. Dus zitten wij hier regelmatig in de middag samen te haken.
"Ik lijk wel een oma zeg; zit ik hier op een zaterdagmiddag te haken!"
Tsja, corona doet gekken dingen met de mens. Na het weekend kwamen alle oude restjes wol de zolder af inclusief poppen zonder benen of waar de rok vanaf gezakt was en die moeten allemaal aangepakt en opgeleukt worden. Keigezellig zeg ik.
Nou had ik jaren geleden 'De rode kater' besteld bij de haakmevrouw. Een patroon kon ze niet vinden, maar ze zou zelf wel iets bedenken. Oranje wol hadden we even niet in huis, dus begon ze met een bol groen. Toen ie af was, hebben we dagen de slappe lach gehad. Kijk maar naar de foto, dan snap je het.....
We hebben hem eerst omgedoopt tot kerstboom. Maar dat dekte de lading ook niet echt dus toen werd het 'Het groene Monster'. En op enig moment is Fien begonnen hem te verstoppen in huis met de bedoeling dat als ik hem vond, ik hem dan weer voor haar moest verstoppen. Hij heeft recent een half jaar in een hoge schoen van haar gewoond. Maar sinds het begin van corona is ie er weer en word ie weer driftig verstopt elke dag op de meest maffe plekken.




En toen ging de telefoon...