Blogarchief

zondag 10 mei 2020

Moederdag

10 mei


Het is lang geleden dat ik Moederdag gevierd heb met een best wel kort kapsel.
Vrijdagmiddag met Fien naar het AMC gereden want daar zit de haarwerken-shop & kapper die ook door het AVL aanbevolen wordt en open is vanwege medische doeleinden.
Een ontzettend aardige dame heeft uitgelegd wat voor soorten pruiken je hebt, hoe ze geknoopt zijn en welke 'bij wind in je haar' geen hoofdhuid toont. En dat het best knap is als je iets kunt kiezen binnen je verzekeringsbudget. Pittige prijsjes maar ze gaat van alles op basis van mijn nieuwe coupe bestellen en dan kan ik kiezen.
Onder toeziend oog van Fien zo'n 7 cm eraf gehaald. Wat zo fijn is aan deze kapper, is dat je tijdens het knippen gewoon een leuk gesprek voert ook al weten we allemaal dat ik daar nooit had gezeten als ik geen kanker had en kaal wordt. Ze vraagt niets over mijn ziekte en zegt ook niet dat ze het heel erg voor me vindt. Ze komt ook niet met allerlei verhalen over andere patiënten in haar stoel, nee ze geeft af en toe een zinnige hint en verder is het gewoon gezellig. Na het knippen is het papierwerk voor de verzekering geregeld en hebben we afgesproken dat ik een week voor de chemo terugkom. We gaan dan de bestelde pruiken passen en één kiezen die ze vervolgend naar wens bij knipt. Ze zorgt dan ook dat mijn hoofd een glad bolletje wordt. Ik kan ook besluiten om te wachten tot het een week later uit gaat vallen maar ik zie daar het voordeel niet zo van. Vallen gaat het, dan liever bij de kapper dan in mijn bed. Ze heeft ook bakken vol mutsjes, sjaaltjes en petjes voor alle seizoenen en in alle kleuren en ik heb een gemiddelde maat hoofd dus keuze genoeg straks.
Het AMC is bizar rustig. Normaal heel druk met studenten die overal op binnen terrasjes zitten in hun witte jas. Nu echter geen witte jas te zien, Starbucks is dicht maar AH to go is open. Kan ik toch met Fien even gezellig ergens iets drinken. Het wordt een meeneem koffietje in de auto op de parkeerplaats.
"Gezellig uitje toch Fien?"
Je verlegt je grenzen zullen we maar zeggen.
Gisteren een stukje gezeild met HJ. Nou ja, ik liet me varen zeg maar. Aan een lijntje trekken is geen goed idee merk ik al snel dus gewoon genieten van het windje en een boterham met kaas. Het is hartstikke druk op het water ook al zitten we nog in een lock down. Ik denk dat het heel gezond is zo met je hoofd in de wind, daar waar alle mogelijke virusjes keihard weggeblazen worden. In ieder geval zeer goed voor je hoofd.
In de middag goede vriendin op de koffie in de tuin. Wat is het toch lastig dat je elkaar niet normaal kunt begroeten. Schept een gekke afstand, alsof je iemand plots tot toevallige voorbijganger hebt gedegradeerd en dus niet even een hand geeft laat staan een zoen.

Nu zit lekker op bed te wachten tot de 3 musketiers een ontbijtje gaan fixen op deze feestdag. Heb al gedoucht en een uur gelopen en hoefde vanochtend vroeg voor geen enkel mens uit te wijken, maar alleen voor overstekende eenden. Het zwarte zwanenkoppel is zeer trots want de kuikens zijn een paar dagen geleden uitgekomen!

En toen ging de telefoon...