Blogarchief

woensdag 28 april 2021

Vuurwerk

28 april

Eerst even dit liedje, van mijn nog altijd favoriete clubje uit Zeeland.




Ik heb vuurwerk van binnen; de spanning ebt weg en de blijdschap stroomt binnen, zoiets.

Na een weekend vol spanning en wakker liggen omdat het vorige weekje nog even verwerkt moest worden, ging ik zondag maar het huis poetsen. Zo van je weet nooit wat er maandag weer allemaal gebeurt en ook om mijn hoofd een beetje op te ruimen. Een huis poetsen werkt rustgevend bij mij. Fien zette haar box met een leuk muziekje op en tussendoor zei ze zulke wijze dingen die mij versteld deden staan. Zij kan zó snel to the point een eind maken aan getwijfel en angst en blijft roepen: "Yolo mam, ga nou eens aan jezelf denken!"

Dus toen de makelaar maandag belde was ik er klaar voor! Hij liet me weten dat een advertentie op Funda gewijzigd was:



En dat dat kwam door mijn bod, want we got it!!!!!

Nogal beduusd heb ik gewoon mijn 2 uurtjes gewerkt en toen de verkoopmakelaar belde dat we nu maar als een speer de Debussystraat 22 moeten gaan verkopen zei ze ook dat het volkomen normaal is dat je even beduusd bent van zulk nieuws. Daar was ik wel blij mee; ik doe dit ook maar voor het eerst in mijn leven in mijn upje. Met mijn 3 bloedjes uiteraard maar met mijn eigen portemonnee. En dat laatste staat een beetje op zijn kop door Wobke, door de definitieve arbeidsvoorwaardelijke bijdrage die we vrijdag ontvingen. Afijn, ben zeer blij met een goede adviseur dus kon hup al mijn zorgen en papieren in zijn mailbox deponeren en erop vertrouwen dat hij eind deze week met een plan komt voor de nieuwe hypotheek.

Spontaan kwam Dees met Dido dit leuke nieuwe vieren en doken Fien en ik de keuken in voor 2 schalen Lasagne want Joep had ook een leuke logé die bleef eten. Met een fles champagne en een prachtige Bougainville stond ze even later op de stoep. Als je net als wij ooit in Italië gewoond hebt en dit land voor altijd een speciaal plekje in je hart heeft, gaat dat plekje altijd open als je Bougainville ziet. Hij staat nu nog even hier op een warm plekje en straks vol in de zon tegen de gevel van ons nieuwe huis. Bankje ernaast, kopje koffie erbij en genieten maar.


Gisteren met Pauly en Ava door de bollen gefietst naar Noordwijkerhout na een oranje taartje ter ere van Willem. Plassen in de bosjes want helaas nog altijd geen toilet ergens onderweg en om te proosten dat we vanaf vandaag gelukkig wel weer bij een café het kleine kamertje kunnen opzoeken: een Corona genuttigd. 

Vandaag weer paraat met mijn telefoon vanaf 9.00 Am voor de volgende uitslag. Zojuist kwam deze; een uitslag die ik totaal niet verwacht had. Er zijn namelijk nul afwijkende cellen in het biopt gevonden!!!!! Ik had gerekend op 3 opties op basis van de uitleg van de arts dus deze 4de voelt als een wonder! En voor leuk vuurwerk van binnen; man wat ben ik blij! Over 6 maanden weer controle en misschien heeft mijn lichaam tegen die tijd eindelijk zelf afgerekend met dat stomme HPV virus.

En toen ging de telefoon...